taare zameen par/her çocuk özeldir/2007

insanlığa hitap eden

Çocukları gaza getiren

Büyükleri, çocukların dilinden konuşmasını öğreten bir film

Kısacası müthişti :)

Okuyamıyor, yazamıyor, ne desen dinlemiyor. Sadece resim çizebiliyor. Öğretmenler şikayetçi, anne baba ne yapacaklarını bilemez durumda. Abi ise tüm derslerde birinci.

3.sınıfta 9 yaşında : ıshaan. harfler önünde dans etmese okuyabilir belki de. Uzayıp giden hayallerinde gezinmek ise daha zevkli ona göre.

Ishaan’ın başarısızlığını gören aile ceza olarak yatılı okula verir. Ishaan’nın yalvarmaları işe yaramaz. Yalnızdı, bu kalabalığın içinde daha da yalnız kalır. yatılı okuldaki öğretmenlerin disiplin anlayışları ve bunu izleyen başarısızlık ıshaan’ı daha da sıkar.

Ishaan konuşmaz, hiçbir şey ilgisini çekmez. ailesine kızgındır. Onlarla da konuşmaz. Korkar herkesten uzaklaşır. Ishaan’ın durumu daha da kötüye gitmektedir.

Bu okuldan da atılma riski doğmak üzere iken elbette bir kurtarıcıya ihtiyaç vardır. Ve bir flüt sesiyle de beklenilen kurtarıcı gelir. Ran (Amir khan) İşte kurtarıcımız: elbette ki benim favorim :)

Ran, Ishaan’ın durumunu fark eder. ailesiyle görüşmek için evlerine gider. Ishaan’ın yaptığı resimleri görür. Gözlerine inanamaz. Çünkü hepsi çok güzeldir.

Ran, ıshaan için vaktini ayırır. Ona okuma ve yazmayı öğretir. Ishaan hem oyun oynar hem öğrenir. Okul artık onun için daha zevkli hale gelmeye başlar.

Ran bir resim yarışması düzenler. Buna hem öğrenciler hem de öğretmenler katılabilir. Ve bir Pazar günü büyük bir alanda herkes resim yapar. İzlerken resim yapmak istemedim değil. :)

Ve birinci açıklanır: ıshaan. Sadece resimde değil. Diğer derslerinde de başarı kat etmiştir. Ailesi bu duruma şaşırır ve bu onlar için bir mucizedir.

Filmi izlerken bir çocuk nasıl böyle her şeye kayıtsız kalabilir ki diye düşündüm. Üstelik annesi onun başarılı olması için elinden geleni yapıyorken.

Çocuk özgür olmayı, korkusuz olmayı istiyor. İnsanların onu anlayamamasını çok garipsiyor. Aslında o olması gerektiği gibi yaşıyor.

Halbuki onun çaba sarf etmesinden daha çok anne babası ya da öğretmenleri yani büyüklerin büyük bir çaba sarf etmesi gerekiyordu. Bunu anlayabilen ise ancak bu duyguyu bilen biri oldu. Öğretmen ran da aynı böyle bir çocuktu. Onunda harfler önünde dans ederdi ve o da bu yüzden bir türlü okuyamazdı.

Demek ki insan yaşamadığı şeyi anlayamıyormuş. bir şeyleri anlayabilmek için illa ki onu yaşamak mı lazım?

taare zameen par/her çocuk özeldir/2007” üzerine 6 yorum

  1. izledgm en güzel filmlerdn.sadece dram da diil sadece matrak da diil sadece
    Diil yani.ortaya karışık yaplms ve süper bi sey çıkmş.insan yaşamadan anlami
    yo.bildgi neyse onu yapiyo kuru ezberdn gidiyo.bunu güzel ele almis
    O ögretmenin favorimzn yani;) o zihniyeye karşi tutumu aslnda bize cok cok
    mesaj veriyo.ruhsuz kurallarla dolu bi yigin beyin.ve buna meydan okuyan bir
    hayat algısı.ve sonunda başarı…
    Cok begendm çook.teldn ancak bu kadar yazılablyo mafeles :(

    1. telden beni ziyaret ettin ya valla çok duygulandım şimdi :) sağolasın. film güzel zaten güzelleştireni de var. dün fanaa yı tekrar izledim. aamir khan orada daha kiloluymuş :) bu filmde çok daha iyi göründü gözüme :)
      filmde güzel bi anlayış var dediğin gibi. zira şuan herkes kuru ezberden öteye gidemiyor. 3 idiots da da aynı konu ele alınmış ve yine orada aamir khan oynuyor :) bu sistemden mi kaynaklanıyor yoksa insanlar güdülenmiş mi yaşıyor ayırt edilemiyor. çocuklar öğrenmenin anlamını ezber olarak ya da sınavı geçmek olarak bildikleri ortada. artık öğretmenlerinde öğrenmenin anlamını bilmediğini düşünüyorum istisnalar kaideyi bozmaz. anlayışımız sabittir. :)

  2. geçen izledim bu filmi bana da merve tavsiye etmişti. çocuk filmleri izliyorum da:) harika bir film beni ağlattı. bu adam eğitimle alakalı filmleri çok iyi başarıyor. ya da relax görünerek birilerini terbiye etme rolünü üzerine çok iyi giydirmiş ki filmin bize vermek istediği mesajı algılamamızı sağlıyor. üç idiot filmi de çok güzeldi. geçen sene eğitimle ilgili film ödevinde bu ikisi biçilmiş kaftanmış.. :)

    bu arada bloğuna bakıyordum ama ancak yorum yazmak nasip oldu canım :) iyi götürüyorsun valla ;)

    1. vay vay vay sen buralara gelir miydin yaahu. şaştım kaldım şimdi. iyi götürme işini gel bide sen bana sor. böyle iyi götürmek mi olur yaa. bloğa dair ilgi alaka sıfır neredeyse. arada gel geldiğini göreyim ya sevindim valla. aslında sen benim negatif enerji saçan yazılarıma yorum yapıp beni motive etmelisin. böyle şeylere ihtiyacım var zira.
      bu filme bayıldım. amir khan ın elinden güzel filmler çıkıyor zaten. eğitim ödevleri için cidden biçilmiş kaftanmış bu filmler. ahh ah

Bir Cevap Yazın

